lørdag 15. desember 2007

Hos Martin


Bilder fra Jul i Stallen 1. desember


I dag (15. des) kjørte vi 4 jentene i stallen med hestene våre til Martin. Vi ville ri en tur i området før de andre kom og skulle kjøre hest og spise grøt.


Oda og 2 andre jenter ble også med, og da var vi plutselig 7 stk som skulle ut på tur. Vi prøvde oss først ett sted inni skogen, men det var en del is på berget, så vi snudde. Vi delte oss i 3, og jeg og Anna prøvde oss oppover en skikkelig bratt traktorvei. Hestene slet litt siden det var så bratt, de er ikke helt i toppform akkurat nå;). På vei ned var Shy Boy veldig ivrig, men holdt seg til det han skulle gjøre.


Vi red senere inn på en annen vei, en lang traktorvei, og der slapp vi hestene litt løs og lot hestene galoppere. Shy Boy likte veldig godt å få løpe av seg, men han skvatt litt i svingene i blandt.


Hjemme igjen red vi litt på banen, og jeg fikk lyst til å hoppe litt. Det var ikke mye hindermateriale der, bare noen svarte rør og tønner. Hoppet litt 40-50 over noen syrekanner, men så ble det fort kjedelig. Jeg ville hoppe litt høyere, men "litt" høyere måtte ble 1,10. Jeg la røyret oppå noen oljefat, og da ble det 1,10. Vi prøvde oss noen ganger, men de første gangene stoppet han. Jeg begynte å få litt tro på meg selv, og da hoppet jeg han to ganger. Flinke gutten! Vi skulle prøve igjen en siste gang, men da stoppet han noen ganger fordi salen var kommet for langt frem, men han hoppet til slutt.


Grunnen til at han stoppet noen ganger kan være mye. Det kan være at salen sklir frem, at jeg følte meg litt usikker, At hinderet var helt åpent bortsett fra øverste bommen, og den som lå på bakken, eller kanskje det var litt ukjent hindermateriale? Men men, jeg skal ikke henge meg opp i det, jeg er glad vi fikk det til noen ganger, det hjalp på å få selvtilitten opp igjen=)

Ingen kommentarer: