tirsdag 1. januar 2008

Godt nyttår!=)

Godt nyttår alle sammen! Nå skal jeg fortelle litt om hva som har skjedd siden sist!=)

Dagen etter at vi var hos Martin, lot jeg Signe få hoppe med Shy Boy. Det gikk veldig greit, ingen skadet! Han hoppet fint med henne hele veien til 95 cm. Da vi skulle prøve 1.05 så gikk han ut på siden noen ganger. Jeg stilte meg på siden den ene gangen sånn at han skulle forstå at han skulle over, og det hjalp.

Den 20. desember red jeg og Solbjørg en tur. Lone var veldig rar i dag, og skvatt av biler, og virket ikke helt trafikksikker. Vi gikk forbi huset til Lillian og spørte om hun ville være med. Det ville hun, men vi måtte vente en stund fordi hun måtte sale opp og vente på Natasha.
Lone ble så tullete at vi måtte bare snu å gå hjem igjen. Men Lillian og Natasha kom opp dit istedenfor, og Anna og Signe ble også med. Vi red en tur i skogen. Vi var så mange og var så uheldige at Heidi sparket Shy Boy stakkar! Men det gikk fint, og vi jobbet litt i skritt på banen.

2. juledag kom Anne og red Shy Boy! Det gikk kjempefint, og Shy Boy var veldig rolig og avslappet. Da jeg red han etterpå var det full fart igjen, og han bukket en gang. Jeg forstod ikke hvorfor han var så irritert, så jeg gikk av og så at salen lå langt fremme. Jeg løsnet salgjord og dro den bak, og da jeg satte meg opp igjen virket det som om alt var greit. Jeg travet og galopperte litt og hoppet 2 cavaletter, og så var vi ferdige!=)















27. desember red jeg og Shy Boy dressur. Han var veldig flink, men litt ukosentrert, og løp en del etter overgangen galopp-trav. Ellers var han kjempeflink!=)

28. desember kjørte vi hestene inn til Tveit, for å ri på trening med Linda neste dag. Vi red i hallen denne kvelden. Vi red dressur en times tid, og Shy Boy var kjempeflink! Han stresset litt og ble litt anspent i overgangene fra galopp til trav, ellers var han helt rolig og avslappet! Vi prøvde litt sjenkelvikinger, men det gikk ikke så bra, han løp litt fra meg.




















29. desember var det trening med Linda. Vi slet litt med å få inn 5 steg på en linje, men det gikk fint etterhvert. Da vi heller skulle ta 6 steg gikk det smertefritt. Vi hoppet en bane, og Shy Boy var kjempeflink, hoppet fint, gikk godt frem, og hørte etter. Det eneste som var var at jeg glemte banen litt.

Senere på dagen hadde vi et treningsstevne. Shy Boy gikk kjempebra, men jeg kom ALT for dårlig inn på det nest siste hinderet, så han gikk ut på siden. Ellers hoppet han fint gjennom hele banen.

31. desember hadde vi dugnad på banen. Vi fikk bort sanden i kanten av banen, slik at vannet kan få renne ut, og vi fylte på med sand. Det ble ikke helt jevnet ut i dag siden det var så frossent. Vi red litt på banen etterpå, men det ble ikke så mye pga. det ujevne underlaget. Det gikk fint, men jeg følte ikke jeg fikk alt helt til i dag, og i tilegg var det så lite plass, når vi var 6 hester der inne og det var ikke overalt vi kunne ri.

Ingen kommentarer: